کارگاه داستان نویسی

«حُبـــــــــاب»

کارگاه داستان نویسی

«حُبـــــــــاب»

به‌نام خالق قصه‌ها |
عقیده‌ام این است که در هنر انقلاب باید دنبال یک «جَست‌» نو باشیم.[و] باید عرض کنم که هنر نویسندگی و داستان‌نویسی در انقلاب، بدون اینکه ما خواسته باشیم و سرمایه‌گذاری بکنیم، همین الان خودش را نشان داده است. این، از همان جوشش‌های طبیعی است.
[رهبرانقلاب]

به‌نام صاحب قصه‌ها|

«کارگاه داستان‌نویسی» بساطِ جمعی‌ است که مشتاقانه سودای «داستان‌نویسی» را در سر دارند. سال 92 به‌طور کاملاً مستقل متولد شده و تا کنون نیز به حیات خود ادامه داده است.
راه و رسم این مسیر داستانی با کارگاه‌های رایج داستان اندکی متفاوت است. این‌ کارگاه به‌شدت با تئوری‌زدگی مخالف است و معتقد است داستان چیزی فراتر از مجموعه قوانین است. که «نوشتن» و مهارت نوشتن، در گروِ نوعی زیست داستانی است. زیست داستانی محصولی است از «تجربه‌»های شخصی و زندگی با «مهارت داستانی»
پس همه‌ی عزم ما در اینجا جزم شده تا 
اگر خدای‌مان بخواهد خروجی‌ این محفل «نویسنده» باشد نه «منتقد داستان».
فصل‌های کارگاه با «خلاقیت» شروع می‌شود، در مهم‌ترین فراز و فرودهای داستانی (شخصیت، زاویه دید، پیرنگ، موقعیت ...) پیش می‌رود و به عناصر «زینتی» داستان (توصیف، زبان، روایت، دیالوگ ...)  مزین می‌شود. 

و در پایان ـ به خواست خدا ـ سخنی خواهیم داشت از «روح داستان» و «روح داستان‌نویسی» تا فصل‌های این کارگاه هیچ‌وقت پاییز نشوند. 

با آرزوی بهترین‌ها
«مهدی شریفی»